Export lokomotiv řady 744 pro DB Cargo Italia pokračuje
|
|
Italský dopravce DB Cargo Italia (DBCI) obdrží v druhé polovině ledna 2024 v pořadí třetí lokomotivu řady 744 (obchodní označení EffiShunter 1000) ze čtyř objednaných u českého výrobce CZ LOKO. Lokomotiva s italským označením 744.036 (u CZ LOKO vedená jako 744.156) doplní první dva vloni dodané stroje (viz
Lokomotivy řady 744 pro DB Cargo Italia) na posunu v intermodálním terminálu ve městě Brescia. Konečná montáž 744.036 probíhala od podzimu 2023 v jihlavském závodě CZ LOKO, v první polovině ledna se pak uskutečnily zkušební jízdy a 15. 1. 2024 si lokomotivu přebírali zástupci DBCI. Při této příležitosti byla také provedena zkušební jízda z Jihlavy do Bransouz a zpět. Přepravu z Česka do Itálie by si mělo jako v předchozích případech zajistit přímo DB Cargo vlastními náležitostmi. Blízko dokončení je i poslední stroj pro DBCI 744.037, u výrobce vedený díky již přiděleným zakázkám jako 744.174.
DB Cargo Italia vznikla postupným ovládnutím dvou italských dopravců NordCargo a Strade Ferrate del Mediterraneo (později Railion Italia) ještě pod hlavičkou DB Schenker, k přejmenování na DB Cargo Itali došlo k 1. 3. 2016. Kromě dopravy vlaků na italské síti RFI zajišťovalo DBCI posun ve dvou intermodálních terminálech. Na prvním z nich - DOMO 2 u Domodossoly - vystřídal od počátku roku 2024 DBCI nový operátor, druhým je Brescia Fascio Merci. Z důvodu dodávky vlastních lokomotiv a ukončení obsluhy terminálu DOMO 2 vrátilo DBCI poolu Akiem zpočátku ledna 2024 celkem 5 najatých lokomotiv typu G6 a G1000.
Fotografie z 15. 1. 2023 zachycuje stroj v Česku označený 744.156 (italské EVN 92 83 2744 036-0) při výjezdu z areálu závodu CZ LOKO v Jihlavě na zkušební jízdu do Bransouz. 19. 1. 2024 je v plánu předání lokomotivy v Břeclavi DBC k přepravě do Itálie.
Text a foto Daniel Brabenec
|