Šestá lokomotiva EffiShunter 1600 pro Fennia Rail
|
|
Finský soukromý nákladní dopravce Fennia Rail si objednal u společnosti CZ LOKO postupně ve dvou etapách 5 modernizovaných lokomotiv typu EffiShunter 1600 (viz
Další dva rekonstruovaní „čmeláci“ pro Fennia Rail). V závěru roku 2019 byla díky vzrůstajícím přepravám tohoto dopravce objednána v pořadí šestá lokomotiva stejného typu. Vyrobena byla v závodě v České Třebové a u výrobce obdržela označení 774.722. Ve Finsku u svého majitele pak bude jezdit s označením 92 10 2102 106-5.
Dokončení výroby včetně potřebných zkoušek je naplánováno do konce září 2020, včetně expedice na Slovensko do Hanisky při Košiciach, kde dojde k převázání na široký rozchod. Spolu s ní bude odvezena i další širokorozchodná lokomotiva stejného typu - stroj 774.718 pro ukrajinský ArcelorMittal (viz
Modernizované lokomotivy řady 774.71 pro ArcelorMittal Kryvyj Rih). Zatímco 774.718 čeká cesta pouze po ukrajinském území, 774.722 bude pokračovat v nákladních vlacích dále do Finska.
Zkušební jízdy 774.722 byly zahájeny počátkem září 2020 a to nejprve v okolí Jihlavy, kam byla převezena spolu s 774.718. V půlce září pak pokračovaly i v České Třebové a na přilehlých tratích. Při přípravě na jednu z těchto zkušebních jízd jsou u areálu CZ LOKO v Jihlavě zachyceny na vlečkové koleji 774.722 spolu s 774.718. Zatímco 774.722 už má z výroby dosazeno automatické spřáhlo Unilink, umožňující spojení s klasickým svěšovacím ústrojím, 774.718 má stále namontovány provizorně nárazníky a šroubovku, aby mohla být pro účely přeprav spojována s ostatními lokomotivami. Obě lokomotivy mají také při provozu na českém území normálněrozchodné podvozky, které budou v Hanisce převázány na širokorozchodné (rozchod 1524 mm pro Finsko a 1520 mm pro Ukrajinu).