Se začátkem grafikonu bylo už všech sedm jednotek nasazeno na 11 párů expresních vlaků v relaci Wien Westbahnhof – Salzburg Hauptbahnhof. Z důvodu omezené kapacity stanice Salzburg Hbf., která je momentálně v přestavbě, vlaky pokračují soupravově až do nedaleké obratové stanice Freilassing, která se nachází na území Německa. 
Provoz těchto souprav u WSTBA je prvním ostrým nasazením jednotek Stadler KISS, neboť obdobné jednotky RABe 511 jsou po zkušebním provozu bez cestujících (viz 
Zkušební jízdy s elektrickými jednotkami RABe 511) nasazeny od nového jízdního řádu ve zkušebním provozu na lince S14 Zürich - Hinwil. Tento provoz je však omezen pouze na denní dobu mezi 09:00 a 16:00 s tím, že pro případ poruchy čekají v záloze jednotky RABe 514.
WSTBA se s jednotkami Stadler KISS pouští do souboje s vlaky státního dopravce ÖBB, který na trase Wien – Salzburg nabízí spoje kategorie Railjet (s jízdní dobou 2:45) a ÖBB IC (s jízdní dobou 3:05). Vlaky WSTBA ujedou stejnou trasu za necelé tři hodiny (2:57 nebo 2:59) a při srovnatelném čase hodlají konkurovat státní železnici především službami i výší jízdného. Vedle vlaků pak WSTBA zahájil pod hlavičkou dceřiné společnosti WESTbus také provoz dálkových autobusových spojů. Ty zajišťují dopravu nejen ve vnitrorakouských relacích, ale zajíždějí také do Prahy a Mnichova.
Snímek zachycuje soupravu 93 85 4010 007-1 CH-WSTBA ve švýcarském Romanshornu, kam zavítala v rámci zkušebních jízd dne 5. prosince 2011.
 
  
   | 
  Text a foto Matthias Haag, spolupráce Petr Štefek 
    |