SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Květen 2003

Odklony nákladních vlaků v Beskydech
Odklony nákladních vlaků z II. tranzitního koridoru ČD jezdily ve větší míře naposledy v roce 2001 (viz Odklonové nákladní vlaky na trati Ostrava - Valašské Meziříčí). Pak se situaci podařilo stabilizovat a tak se nákladní vlaky z koridoru objevily pod Beskydy jen opravdu výjimečně. Situace se však začala opět komplikovat v květnu 2003, kdy došlo k souběhu několika vyloučených úseků mezi Hranicemi na Moravě a Ostravou. Tento stav ještě komplikovaly denní napěťové výluky, na které bylo nasazováno většinou osm lokomotiv nezávislé trakce (především řad 771 a 751). Postupně tak rostl počet odstavených nákladních vlaků, který vzhledem k omezené propustnosti nebylo možné přes vyloučené úseky provézt.
Za této sitace bylo rozhodnuto o odklonové vozbě v trase Hranice na Moravě - Valašské Meziříčí - Frýdlant nad Ostravicí - Ostrava. Vzhledem ke sklonovým poměrů jsou v této relaci přepravovány především ucelené vlaky prázdných vozů. Na vozbě těchto vlaků se podílejí především lokomotivy řady 742 a „brejlovci“ DKV Valašské Meziříčí, podle potřeby pak tyto vlaky přebírají ostravské lokomotivy, především řad 751 nebo 770/771.
O víkendu 17. - 18. května jezdily odklonové vlaky i v denní době, v následujícím týdnu však probíhaly denní výluky v úseku Baška - Frýdlant nad Ostravicí a odklonová vozba tak byla soustředěna do nočních hodin. Protože však na Ostravsku přetrvával nedostatek prázdných vozů a vázl i odvoz zátěže, byly zahájeny jízdy odklonových vlaků i v trase Olomouc hl. n. - Krnov - Ostrava-Svinov. Protože zatím nedošlo k výraznějšímu zlepšení situace na II. koridoru budou jízdy odklonových vlaků pokračovat i v červnu.
Na snímku pořízeném 23. května se lokomotiva 742.045 s vyrovnávkovým vlakem vozů Eas blíží od Valašského Meziříčí k automatickému hradlu Krhová.
Text a foto Petr Štefek
 
 
 
 
3. 5. 2024 © SPŽ 0 Verze 1.3