SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Listopad 2010

Prototyp modernizované lokomotivy TEM2 v provozu na LHS
V dubnu 2010 společnost NEWAG Nowy Sącz představila veřejnosti modernizovanou lokomotivu typu TEM2, kterou označila jako typ 15D, verze pro široký rozchod byla následně nazvána 16D. Zkoušky prototypu probíhaly nejdříve na normálněrozchodných tratích, 13. června 2010 pak dorazila vlastní silou do Zamośće. Tam se v depu kupujícího, kterým je společnost PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa (PKP LHS), podrobila převázání na širokorozchodné podvozky, aby mohla pokračovat ve zkušebním provozu na širokém rozchodu.
PKP LHS již provozuje několik desítek modernizovaných skříňových traťových lokomotiv původní řady ST44 (ve verzích s motory Kolomna nebo General Electric - viz Modernizace lokomotiv řady ST44 pro PKP Cargo a PKP LHS), uvedená lokomotiva je tak prvním modernizovaným kapotovým strojem pro posun i traťovou službu. Na základě několikaměsíčního provozu se PKP LHS rozhodne o možném pokračování nákupu podobně modernizovaných lokomotiv.
Zásadním zásahem do konstrukce lokomotivy typu TEM2 je výměna původního spalovacího motoru PD1M o jmenovitém výkonu 883 kW novým motorem Caterpillar 3512 C o jmenovitém výkonu 1480 kW. Dosazen byl nový trakční generátor Ghp 500L4 (jmenovitý výkon 1400 kW), zachovány zůstaly původní trakční motory ED118A. Pohon lokomotivy je řízen regulátorem RV 07 společnosti NES Nová Dubnica. Původní zůstal rovněž rám lokomotivy, třínápravové podvozky a nádrž, která pojme 5400 l paliva. Nové jsou kapoty a kabina strojvedoucího, která je vybavena klimatizací. Modernizované lokomotivě zůstala zachována konstrukční rychlost 100 km/h, hmotnost ve službě 116 tun i maximální tažná síla 380 kN.
Na snímku pořízeném 11. listopadu 2011 na širokorozchodné trati Linia Hutnicza Szerokotorowa (LHS) v traťovém úseku Szczebrzeszyn - Zwierzyniec Towarowy je zachycen prototypový stroj 16D-001 (původně 15D-001) v čele manipulačního vlaku do Biłgoraje.
Text Petr Štefek, foto Kajetan Orliński
 
 
 
 
2. 5. 2024 © SPŽ 0 Verze 1.3