SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Květen 2016

Zkoušky prototypu lokomotivy řady 102 pro DB
Počátkem srpna 2013 podepsala plzeňská Škoda Transportation smlouvu v hodnotě 2,6 miliardy Kč na dodávku šesti vlakových souprav push-pull pro německé dráhy Deutsche Bahn (DB). Vlaková souprava NIM Express je určena pro provoz DB Regio na trati NIM (Norimberk - Ingolstadt - Mnichov). Bude složena z lokomotivy řady 102, koncového vozu řady 790.1 DBpz, čtyř vložených vozů řady 790.0 DBpz a řídicího vozu řady 770.0 DABpbzf. Lokomotiva typu Škoda 109E3 je vyráběna v Plzni, zbytek soupravy ve Vítkovicích, řídicí vozy jsou následně dokončovány v Plzni. Podle smlouvy by měly být nové soupravy nasazeny v Bavorsku od nového GVD v prosinci 2016.
Pro soupravu patrových vozů je počítáno s maximální rychlostí 189 km/h, přičemž konstrukční rychlost soupravy i lokomotivy je 200 km/h. Vozy jedné soupravy poskytují 705 míst k sezení. Samotná lokomotiva vychází z řady 380 ČD, je však určena pouze pro trakční napájecí soustavu AC 15 kV, 16, 7 Hz. Při výrobě byly zohledněny požadavky DB (včetně uzpůsobení pro provoz a řízení sunutých souprav). Některá nová konstrukční řešení vychází z poznatků získaných při provozu řad 380 a 381. Lokomotiva o maximálním výkonu 6 400 kW má délku přes nárazníky 18 000 mm, šířku 3 080 mm, výšku 4 275 mm, hmotnost 88 t, maximální tažnou sílu 275 kN a maximální brzdnou sílu 220 kN.
V polovině února 2016 vyjela lokomotiva 102.001 vlastní silou na zkušební kolej plzeňské Škody. 28. 4. 2016 pak byla převezena v nákladním vlaku ČD Cargo z Plzně do ZC VUZ Velim, kam dojela o den později. Od 30. 4. se začala podrobovat jednotlivým zkouškám, zatím samostatně, od poloviny května potom i se zátěží. Mezitím se v druhé polovině dubna 2016 objevila na zkušební koleji Škody i lokomotiva 102.002.
Na fotografii ze dne 9. 5. 2016 je zachycena 102.001 při zkušebních jízdách na malém zkušebním okruhu ZC VUZ. Obě kabiny jsou překryty ochrannou fólií, jinak je lokomotiva opatřena standardním nátěrem DB Regio.
Text Daniel Brabenec, foto Michal Ročňák
 
 
 
 
20. 4. 2024 © SPŽ 0 Verze 1.3