Leden
Únor
Březen
Duben


 

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Březen 2011

Tramvajová trať „Tram Zürich-West“
Nádraží Altstetten je důležitým přestupním uzlem na západním předměstí Zürichu. Čtvrť přiléhající k nádraží se rychle rozrůstá a několik velkých bank si tam zřídilo svá nová sídla. Dobré je napojení příměstskými vlaky S-Bahn (linky S3, S9, S12 a S15), ale městskou dopravu zajišťují pouze trolejbusy nebo autobusy.
Proto se dopravní podník Verkehrsbetriebe der Stadt Zürich (VBZ) rozhodl prodloužit tramvajovou trať od konečné Escher-Wyss-Platz (kde je i jedna z vozoven VBZ) o tři kilometry dlouhý úsek podél Hardstrasse a Aargauerstrasse až k nádraží Zürich Altstetten. Celkové výdaje na projekt nazvaný „Tram Zürich-West“ činí kolem 150 milionů franků (tj. necelé tři miliardy Kč), přičemž 90 milionů zaplatí dopravní svaz Zürcher Verkehrsverbund, 47 milionů město Zürich, 12 milionů kanton Zürich a jeden milion SBB-CFF-FFS. Uvedená stavba je prvním rozšířením sítě VBZ od roku 1986, kdy se tramvaje poprvé dostaly na předměstí Schwamendingen.
Stavební povolení pro prodloužení tratě obdržel VBZ v květnu 2007, na podzim 2008 pak začaly práce na náměsti Escher-Wyss a počátkem roku 2011 se pak nové kolejiště dostalo až do Altstettenu. V roce 2011 tedy stavební práce finišují tak, aby 11. prosince 2011 – tedy s příchodem nového GVD - mohla být trať slavnostně předána do provozu.
Prozatím dělá reklamu na prodloužení tratě tramvaj Be 4/6 1626, která byla umístěna na nové smyčce Zürich Altstetten Nord (viz snímek z 18. března 2011). Uvedená tramvaj je jedním ze 13 strojů toho typu, které VBZ udržuje jako rezervu. Tyto vozy byly z pravidelného provozu vyřazeny 30. června 2010. Původně jich bylo v provozu 90 kusů a k tomu dalších 36 obdobných přívěsných vozů přezdívaných „slepé krávy“. Po vyřazení byla podstatná část těchto vozidel (64 tramvají a 3 přívěsné vozy) v roce 2010 prodána do ukrajinského města Vinnycja, kde bude zřejmě ještě několik let spolehlivě sloužit.
Text a foto Matthias Haag
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019