Leden 2011

Prototyp MUV 74.001 CZ LOKO
V druhé polovině ledna byl zahájen zkušební provoz prototypu montážního univerzálního vozíku MUV 74.001, který byl vyroben v jihlavské pobočce firmy CZ LOKO. Na rozdíl od předchozích zde vyrobených vozíků typu MUV 71, MUV 71.1 a MUV 73, které vznikly rekonstrukcí vozíků MUV 69, se jedná o celkovou novostavbu vozidla, při které byly zohledněny jak poznatky z předchozích rekonstrukcí, tak i požadavky uživatelů stávajících montážních vozíků. Od dosud vyráběných vozidel se odlišuje především použitím hydrostatického přenosu výkonu a zvýšením maximální povolené rychlosti na 60 km/h.
MUV 74 je dvounápravové speciální vozidlo s jednou koncovou kabinou pro strojvedoucího a pracovní četu (1 + 6), opatřené plošinou se sklopnými bočnicemi a hydraulickým jeřábem. Pohonnou jednotku tvoří spalovací motor Caterpillar C 4.4 o jmenovitém výkonu 96,5 kW, přímo spojený s hydraulickým reverzačním čerpadlem Bosch-Rexroth. V trakčním hydraulickém okruhu jsou zapojeny dva hydromotory Bosch-Rexroth, pohánějící přes nápravové rozvodovky obě nápravy vozidla. Na vozíku je použit řídící systém firmy NES Nová Dubnica. Hmotnost vozíku je 11,3 t, hmotnost převáženého nákladu max. 6 t a hmotnost přívěsné zátěže max. 25 t. Brzdová výstroj vozíku je vzduchotlaká, použita je brzda samočinná a přímočinná s elektrickými ovladači, dále pružinová zajišťovací a nouzová. Obě nápravy vedené v kyvných ramenech jsou vybaveny brzdovými kotouči. Zdrojem stlačeného vzduchu je pístový kompresor firmy Knorr-Bremse, vzduchové rozvody jsou provedeny nerezovým potrubím. Kabina je vybavena nezávislým teplovzdušným agregátem a klimatizací.
Na fotografii ze dne 17. 1. 2011 se představuje motorový vozík MUV 74.001 při zkušební jízdě pod bývalým stavědlem č. 2 v železniční stanici Jihlava.
Text a foto Daniel Brabenec
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019