SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Březen 2010

Remotorizace lokomotivy 708.001 ČD Cargo
V roce 1995 byly vyrobeny v ČKD Praha dvě prototypové dvounápravové lokomotivy kapotového uspořádání s věžovou kabinou strojvedoucího řady 708, do začátku roku 1997 následované dvanáctikusovou ověřovací sérií. Všechny lokomotivy byly původně určeny ČD, kvůli nesrovnalostem v objednávkách však ČD převzaly pouze 12 lokomotiv. Stroj 708.014 byl v prosinci 1997 odprodán firmě Čepro pro závod ve Střelicích. V únoru 2000 pak ČD odkoupily i zbývající lokomotivu 708.013. Lokomotivy 708.001 - 013 pak byly v prosinci 2007 převedeny pod ČD Cargo.
V listopadu 2009 byla přistavena do jihlavské pobočky firmy CZ LOKO lokomotiva 708.001 (ČKD 16789/1995) SOKV České Budějovice jako první své řady k provedení hlavní opravy a remotorizace. Původní spalovací motor Liaz M1.2 C-M640D se jmenovitým výkonem 300 kW byl nahrazen motorem Caterpillar C 13 ACERT nastaveným na výkon 328 kW. Nový spalovací motor pohání původní trakční alternátor ČKD TA 611, ze kterého jsou po usměrnění napájeny dva trakční motory TE 015C. Dále došlo na lokomotivě k úpravě řídicího systému, vnějšího osvětlení a bylo dosazeno dálkové ovládání DOL 850 firmy TRS Pardubice. Původní nezávislý teplovodní vytápěcí agregát Eberspächer D7W byl nahrazen agregátem Eberspächer Hydronic 10 a nově byl dosazen i nezávislý teplovzdušný vytápěcí agregát Webasto Air Top Evo 3900. Součástí opravy bylo také provedení nového nátěru lokomotivy v barevném schematu ČD Cargo.
Na fotografii ze dne 24. 3. 2010 se představuje lokomotiva 708.001 při jízdních zkouškách v Jihlavě krátce před odjezdem na železniční zkušební okruh do Cerhenic. Remotorizací by měly v budoucnu postupně projít všechny stroje řady 708 ČD Cargo.
Text a foto Daniel Brabenec
 
 
 
 
16. 4. 2024 © SPŽ 0 Verze 1.3