SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Prosinec 2009

Prototyp jednotky RBDe 560 u Chemins de fer du Jura
V souvislosti s přestavbou jednotek s hnacím vozem RBDe 560 na soupravy Domino (viz Modernizované švýcarské jednotky RBDe 560 Domino) se SBB-CFF-FFS rozhodla zbavit čtyř atypických prototypových souprav. Jednotka RBDe 560 000 (hnací vůz) + Bt 29-34 900 (řídicí vůz) byla předána společnosti Oensingen-Balsthal-Bahn, kde je nyní označena jako RBDe 4/4 207 a Bt 907. Jednotky RBDe 560 001 + Bt 29-34 901 a RBDe 560 003 + Bt 29-34 903 byly prodány rakouské Montafonerbahn, která již dříve vlastnila dvě obdobné jednotky. Předané soupravy jsou nyní v Rakousku označeny jako ET 10.122 + ES 10.222 a ET 10.121 + ES 10.221.
Čtvrtá souprava RBDe 560 002 + Bt 29-34 902 byla prodána společnosti Chemins de fer du Jura (CJ) pro provoz na normálněrozchodné trati Porrentruy – Bonfol (zbývající část sítě CJ má rozchod 1000 mm). Tato jednotka získala již v únoru 2009 červený firemní nátěr CJ v dílnách BLS Lötschbergbahn v Oberburgu. Poté se však vrátila k SBB-CFF-FFS, která ji nasadila na trať Vallorbe – Le Brassus, kde SBB-CFF-FFS zajišťuje provoz pro společnost TRAVYS, která nevlastní potřebná vozidla. Důvodem tohoto nasazení, které trvalo až do 9. září, byly problémy s modernizovanou soupravou Domino. Následně jednotka prošla dílnami BLS Lötschbergbahn v Böningenu, kde byla mj. instalována nová sedadla. Renovovaná souprava byla slavnostně předána do provozu u CJ 12. listopadu. Zároveň obdržela jméno „La Vouivre“ podle místního bájného zvířete. V souvislost s příchodem této jednotky pak byly z pravidelného provozu staženy staré elektrické motorové vozy BDe 577 101 a 102.
Popisovaná jednotka (nově označená jeko RBDe 560 141 a Bt 29-34 941) je zdokumentována 22. prosince 2009 ve stanici Vendlincourt během jízdy ve směru Porrentruy – Bonfol.
Text a foto Matthias Haag
 
 
 
 
16. 4. 2024 © SPŽ 0 Verze 1.3